Przysposobienie obronne:

podręcznik dla szkół ponadpodstawowych

Autorzy:
Gabriel Adamczyk
Bogusława Breitkopf
Zbigniew Worwa ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna (1998-2002)
Wydaw. Szk. i Pedag (1998)
Wydawnictwo Bellona (1996-1998)
Wydane w seriach:
Kształcenie w Zakresie Podstawowym
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych I i II nauczani a I i II rok nauczania podręcznik dla szkół ponadpodstawowych
Autorzy:Gabriel Adamczyk Bogusława Breitkopf Zbigniew Worwa Mirosław Marciniak
Ilustracje:Maciej Kopecki
Wydawcy:Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna (1998-2002) Wydaw. Szk. i Pedag (1998) Wydawnictwo Bellona (1996-1998)
Serie wydawnicze:Kształcenie w Zakresie Podstawowym
ISBN:83-02-06742-3 83-02-07329-6 83-02-08325-9 83-11-08365-7 83-02-08365-7
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe szkoły średnie wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 29 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo