Bieszczadzkie demony: Diabli taniec

Inne tytuły:
Bieszczadzkie demony Tom 2,
Autor:
Emilia Szelest
Wydawca:
Wydawnictwo Kobiece - Illuminatio Łukasz Kierus (2021)
ISBN:
978-83-66967-48-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
proza
Źródło opisu: Biblioteka Miejska w Imielinie - Katalog księgozbioru

Magda, główna bohaterka powieści „Diabli taniec”, już nigdy więcej nie zamierza czuć się bezradna i słaba. Po rozwiązaniu sprawy, którą jej przełożeni od początku spisywali na straty, pod okiem Damiana trenuje techniki samoobrony. Tymczasem mężczyzna wciąż walczy ze swoimi demonami – wie, że stoi na krawędzi i jeden krok wstecz może doprowadzić do ponownego upadku. Tylko bliskość Magdy działa na niego kojąco – a jednocześnie jest źródłem nieustającej męki. Zdaje on sobie sprawę z tego, że kobieta ma narzeczonego i nigdy nie będzie jego. Spokój nie zagościł w Bieszczadach na długo. Młodej prokurator i byłemu śledczemu przyjdzie zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem. Festiwal muzyczny zostaje brutalnie przerwany przez krwawą zbrodnię. Czy kilkoro młodych ludzi zginęło w wyniku rytualnego samobójstwa czy masowego morderstwa? Sprawa zatacza coraz szersze kręgi, zmuszając Damiana do wejścia w świat, który – jak wierzył – dopiero co udało mu się zostawić za sobą. Czy Magda będzie latarnią, która wskaże mu bezpieczną drogę do domu? [Wydawca]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo