Dietetyka:

żywienie zdrowego i chorego człowieka

Autorzy:
Helena Ciborowska
Artur Ciborowski
Anna Rudnicka
Opracowanie:
Artur Ciborowski
Wydawca:
Wydawnictwo Lekarskie PZWL (2007-2022)
ISBN:
978-83-200-3254-3, 978-83-200-4867-4
978-83-200-6480-3, 978-83-200-6480-3
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Dietetyka. Żywienie zdrowego i chorego człowieka to już piąte wydanie cenionego przez studentów i adeptów dietetyki podręcznika. Zawiera aktualną wiedzę o żywieniu człowieka zarówno zdrowego, jak i chorego, w różnych grupach wiekowych i stanach fizjolo­gicznych, zwracający uwagę na ważne problemy współczesnej dietetyki. W książce omówiono podstawy żywienia człowieka – od znaczenia składników odżywczych przez unormowania prawne, po zagadnienia związane z innowacjami w naukach biologicznych. Przedstawiono aktualną klasyfikację diet z ich szczegółową charakterystyką, wadami i zaletami tych diet, a także współczesne możliwości zastosowania ich u pacjenta. Omówiono również zasady żywienia w wybranych stanach patologicznych np. u pacjentów chorych neurologicznie, kardiologicznie, pacjentów z chorobami metabolicznymi, pacjentów po zabiegach chirurgicznych, czy chorych onkologicznie. Publikacja zawiera również aktualną wiedzę dotyczącą żywienia dzieci i młodzieży, zaburzeń odżywiania w różnych grupach wiekowych i w różnych sytuacjach klinicznych. Podręcznik odpowiada obowiązującemu programowi nauczania dietetyki, został całkowicie zaktualizowany i wzbogacony w nowe treści dotyczące nowoczesnych zasad żywienia człowieka zdrowego i chorego. Oprócz aktualnej zawartości merytorycznej, książka zyskała przejrzystą szatę graficzną i nową okładkę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo