Jak powstają różne rzeczy

Autor:
Liliana Fabisińska
Ilustracje:
Katarzyna Urbaniak
Wydawcy:
Papilon (2021-2024)
Publicat
Publicat - Papilon
Wydane w seriach:
Od...Do
ISBN:
978-83-271-0457-1, 978-83-271-0644-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
3.0

Dzieci pytają: co? jak? dlaczego? Seria "Od...do" odpowiada. Skąd się bierze chleb? Jak powstaje samochód? Co trzeba zrobić, żeby zbudować dom? Skąd się biorą książki? Pokazujemy i objaśniamy, jak powstają rzeczy, które otaczają nas na co dzień. Pytajcie śmiało! samochód * samolot * szkło * dom *krzesło * książka * klocki * spodenki * plaster * chleb * żółty ser * czekolada * lody Pełne szczegółów ilustracje, na których dziecko odnajdzie fascynujące elementy. Przystępnie napisany, zrozumiały tekst. Do tego trwałe, kartonowe strony.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo