Mam przyjaciela pszczelarza

Tytuł oryginalny:
Ich hab einen Freund, der ist Imker
Autor:
Ralf Butschkow
Tłumacz:
Bolesław Ludwiczak
Ilustracje:
Ralf Butschkow
Wydawca:
Harbor Point - Media Rodzina (2008-2024)
Wydane w seriach:
Mądra Mysz
Mądra Mysz/ Media Rodzina
ISBN:
978-83-7278-630-2, 978-83-8008-771-2
978-83-8265-315-1, 978-83-8265-315-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0 (3 głosy)

„Mam przyjaciela pszczelarza” to jedna z książeczek opisujących najróżniejsze zawody w serii książek dla dzieci Mądra Mysz. Jak się robi miód? Jak wygląda wnętrze ula? W jaki sposób pracowite pszczoły przenoszą nektar kwiatowy? Na te i wiele innych pytań odpowie pszczelarz Karol w tomiku o pracy w pasiece. Mądra Mysz to edukacyjna seria książek dla dzieci, w skład której wchodzą obyczajowe opowiadania o przygodach Zuzi, przybliżające najróżniejsze zawody książki, tak jak niniejsza „Mam przyjaciela pszczelarza”. Kwadratowe książki dla ciekawych świata maluchów to też cykl pełen technicznych szczegółów - „Maszyny i pojazdy”. Coś dla siebie znajdą także wielbiciele historii w tomikach prezentujących świat dawniej i dziś. Podseria książeczek o zawodach cieszy się niesłabnącą popularnością. Dzieje się tak dlatego, że wśród opisanych profesji czytelnicy znajdą nie tylko tradycyjne zawody jak strażak czy policjant. Opisane zostały też zawody budzące ciekawośc, jak śmieciarz czy kolejarz, ale i rzadziej spotykane, jak energetyk czy baletnica. Przystępne opisy, merytoryczne szczegoły i pełne detali ilustracje usatysfakcjonują najbardziej dociekliwe dziecko! [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książeczka zasługuje na bardzo dobrą ocenę. W sposób niemal wyczerpujący przedstawia laikom (dzieciom!) fach pszczelarza. Do ideału brakuje pokazanie topiarki do wosku - jest o niej mowa w samym tekście, synek na próżno szukał jej na kolejnych ilustracjach. Mimo drobnych braków książka wzbudza żywe zainteresowanie dziecka, nie przytłacza, daje pojęcie o realnym świecie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo