Będę przedszkolakiem

Autor:
Regina Dąbrowska
Ilustracje:
Dorota Pietrzyk
Wydawcy:
Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkolaka (2012)
Centrum Edukacyjne - Bliżej Przedszkola (2007-2012)
Centrum EdukacyjneBliżej Przedszkola
Jedność
ISBN:
978-83-61246-12-1, 978-83-61246-16-9
978-83-918781-1-8, 978-83-61243-12-1
Autotagi:
druk
książki
literatura piękna

W jaki sposób pomóc nauczycielom, którzy obejmą opiekę nad nowym przedszkolakiem?Na co powinni przygotować się rodzice w pierwszych dniach przebywania ich dzieci w przedszkolu?Jak przygotować malucha, by traktował ten przełom jako wspaniałą zabawę?Posłanie dziecka do przedszkola to nie tylko stresujący okres dla dziecka, ale również dla samych rodziców i opiekunów. Rodzice powinni uzbroić się w cierpliwość, ponieważ w pierwszych dniach dziecko może czuć się zagubione, przejawiać wyraźną niechęć w stosunku do zmian jakich doświadcza w przedszkolu. Wszystko wokół może mu się wydawać dziwne, a nawet straszne. Należy przewidzieć, że dziecko będzie chciało wiedzieć kiedy rodzice wrócą, dlatego przed pożegnaniem się trzeba powiedzieć dziecku "teraz będziesz się bawił, potem zjesz śniadanko i obiad, znów się pobawisz a potem mama przyjdzie po ciebie".Już od marca w przedszkolach w całej Polsce rozpoczynają się dni otwarte, podczas, których rodzice mają możliwość zapoznania się z oferta przedszkolaŻeby proces adaptacji przebiegał sprawnie, rodzice wraz z pracownikami przedszkola powinni ze sobą ściśle współpracować.Doskonałym narzędziem ukazującym dziecku magiczny świat przedszkola jest książeczka BĘDĘ PRZEDSZKOLAKIEM stanowiąca doskonałą pomoc dydaktyczną dla rodziców oraz opiekunów.Będę przedszkolakiem to książka stanowiąca pomoc dydaktyczną dla rodziców wprowadzających swoje dzieci w nieznany świat przedszkola. Książka w przystępny i obrazowy sposób przedstawia typowe sytuacje, które dziecko napotka w każdej placówce. Poprzez barwne ilustracje skorelowane z tekstami dostosowanymi do wieku odbiorcy opowiada o przedszkolu, jako miejscu przyjaznym dziecku, w którym spotka życzliwych przyjaciół i opiekunów, gdzie wraz z innymi dziećmi odnajdzie miejsce ciekawych i beztroskich zabaw. Ta unikalna pozycja pozwala w obrazowy sposób przedstawić małemu dziecku wszystko to, co czeka na niego za drzwiami prowadzącymi do tajemniczego ogrodu samodzielności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo