Fotografka

Tytuł oryginalny:
Photographer
Autor:
Mary Dixie Carter
Tłumacz:
Regina Mościcka
Wydawcy:
Wydawnictwo Pascal (2021)
Legimi (2021)
ISBN:
978-83-8103-781-5, 978-83-8103-834-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Czy wymyślone wspomnienie jest mniej prawdziwe od rzeczywistego?

Delta Dawn fotografuje dziecięce przyjęcia urodzinowe. Kiedy zostaje zatrudniona do sfotografowania uroczystości jedenastoletniej Natalie Straub, bycie obserwatorką nowojorskich elit przestaje jej wystarczać. Zaczyna realizować plan: chce należeć do rodziny Straubów. Przejawy ich pozornie idealnego życia to jednak wciąż za mało... Delta uświadamia sobie, że może fałszować nie tylko fotografie, ale i rzeczywistość.

Fotografka to pełna przenikliwych psychologicznych obserwacji i niepozwalająca się oderwać historia zazdrości i obsesji. Opowieść Delty aż do szokującego zakończenia sprawia, że czytelnik zaczyna wątpić w to, co już wie.

„Wnikliwa, trzymająca w napięciu i hipnotyzująca – najbardziej wciągająca powieść z suspensem, jaką czytałam w ostatnich latach”.

– Jennifer Hillier, autorka bestsellerów Ty będziesz następna oraz Małe sekrety

Mary Dixie Carter publikuje swoje teksty m.in. w „TIME” i „The Economist”. Przez pięć lat była dyrektorem wydawniczym „The Observer”, jest również aktorką. Ukończyła literaturę angielską na Harvard College oraz creative wrting w The New School. Mieszka na Brooklynie z mężem i dwójką dzieci. Fotografka jest jej powieściowym debiutem.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • czyta się szybko, ale rozwinięcie akcji nierealistyczne, zakończenie nieco rozczarowujące, a dodatkowo nie podoba mi się, jak 'bohaterka' traktuje swojego kota
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo