Kocia szajka i ucho różowego jelenia

Autor:
Agata Romaniuk
Ilustracje:
Malwina Hajduk
Wydawca:
Wydawnictwo Agora dla dzieci (2021-2025)
Wydane w seriach:
Agata Romaniuk
ISBN:
978-83-268-3686-2, 978-83-268-4126-2
978-83-8380-367-8, 978-83-268-4126-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.0

Kociastyczna książeczka aktywnościowa z pazurem. Rozwiązuj zagadki z bohaterami Kociej Szajki! Pełna fantazji i humoru książeczka aktywnościowa na podstawie bestsellerowej serii o przygodach Kociej Szajki, autorstwa Agaty Romaniuk, z ilustracjami Malwiny Hajduk. Kocia Szajka to detektywistyczna seria, którą pokochały dzieci w całej Polsce. Akcja książek z serii „Kocia Szajka” rozgrywa się w Cieszynie, tętniącym życiem i pełnym niespodzianek mieście leżącym na pograniczu polsko-czeskim. Miejscowe koty, o mocnym charakterze i dużej fantazji, pomagają policji w rozwiązywaniu najtrudniejszych zagadek. Z czasem, w poszukiwaniu kolejnych detektywistycznych wyzwań, Kocia Szajka rusza do innych ciekawych miast na mapie Polski i świata. Ich pierwszym przystankiem jest Toruń, a kolejnymi: pełna tajemnic Wenecja, Bielsko-Biała, Zabrze i Szczecin. Inspiracją do powstania serii były bajki na zamówienie, opowiadane przez Agatę Romaniuk na fejsbukowej grupie Wieczorynka przez cały wiosenny lockdown 2020 roku. Autorka spełniała życzenia dzieci, improwizując opowieści wokół zgłoszonych jej tematów - przygody kotów Loli i Komandosa, okazały się tak wciągające, że musiała powstać z nich książka. Ilustracje stworzyła Malwina Hajduk, projektantka książek, plakatów i wydarzeń artystycznych. Książki do czytania młodszym dzieciom, jak również do samodzielnej lektury. Duże litery, piękne ilustracje oraz wciągająca akcja powodują, że jest to świetna pozycja zarówno dla tych, którzy właśnie zaczynają czytać jak i dla bardziej zaawansowanych czytelników. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Znów spotykamy się w Cieszynie, gdzie na Kocią Szajkę czeka kolejna kryminalna zagadka do rozwiązania. Tym razem nieznany sprawca uszkodził kamieniem rzeźbę zdobiącą wzgórze zamkowe. Od teraz różowy jelonek będzie pozbawiony jednego ucha. Sprawa jest naprawdę poważna. Okazuje się, że kontrowersyjna postać jelonka ma w Cieszynie tyle samo zwolenników, co przeciwników. Czy ktoś uszkodził go celowo? A może był to najz­wycz­ajni­ejsz­y w świecie wypadek? Zagadka ta wcale nie okazuje się być łatwą do rozwiązania. Ale z pomocą małego jeża sprawa przybiera zupełnie inny obrót.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo