W głowie:

wyprawa do wnętrza mózgu

Tytuł oryginalny:
Cá dentro
guia para déscobrir o cerebro,
Autorzy:
Isabel Minhós Martins
Maria Manuel Pedrosa
Ilustracje:
Madalena Matoso
Tłumacz:
Katarzyna Okrasko
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2021-2023)
ISBN:
978-83-8150-115-6, 978-83-8150-422-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne

Wszystko, czym jesteśmy - myśli, emocje, wspomnienia - dzieje się w mózgu. Ale jak on działa? W jaki sposób zapamiętuje, wymyśla i tworzy? "W głowie" to przystępny i dowcipny przewodnik napisany we współpracy z neurologami, filozofami i psychologami. Przedstawia rozwój i budowę mózgu i wyjaśnia, w jaki sposób dzięki niemu potrafimy uczyć się, działać i współpracować z innymi. Odsłania wiele sekretów, obala popularne mity i inspiruje do samodzielnych eksperymentów z wyobraźnią, pamięcią i zmysłami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo