George

Autor:
Alex Gino
Tłumacz:
Emilia Skowrońska
Wydawcy:
Legimi (2023)
Wydawnictwo Nowa Baśń (2021-2023)
ebookpoint BIBLIO (2021)
ISBN:
978-83-8203-042-6, 978-83-8203-043-3
978-83-8203-200-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
4.0

ZAWSZE BĄDŹ SOBĄ

Kiedy ludzie patrzą na George’a, widzą chłopca. Ale ona wie, że jest dziewczyną. Co, jeśli już do końca życia będzie musiała to ukrywać? Gdy nauczycielka ogłasza, że klasa wystawi przedstawienie Pajęczyna Charlotty, dla George’a to właściwy moment, by raz na zawsze pokazać, kim tak naprawdę jest. Z pomocą swojej najlepszej przyjaciółki Kelly układa plan, by wbrew wszystkim stać się Charlottą.

„George jest dziewczyną, chociaż wszyscy uważają inaczej. Czasami to, kim się urodziliśmy, niekoniecznie pasuje do tego, kim w rzeczywistości jesteśmy. Alex Gino z wyczuciem i ogromną empatią opisuje losy osoby, która próbuje nauczyć rodzinę i znajomych ze szkoły, że nie zawsze jest tak, jak nam się zdaje. W końcu, jak mówi przyjaciółka Geo: „skoro myślisz, że jesteś dziewczyną, to ja też tak myślę”. Niby proste, a dla wielu ludzi nadal nie do zaakceptowania. Powieść pokazuje, w jaki sposób możemy uczyć się równości od najmłodszych”.

Sylwia Chutnik

„To książka, która powinni przeczytać nie tylko młodzi czytelnicy, ale także — a nawet zwłaszcza — ich rodzice”.

Bartosz Żurawiecki, „Replika”

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo