Wielka księga dinozaurów:

przewodnik dla hodowców

Tytuł oryginalny:
Fantastic book of dinosaurs
a guide for expert keepers,
Autor:
Federica Magrin
Ilustracje:
Anna Láng
Tłumacz:
Ewa Kleszcz
Wydawcy:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2021-2022)
Grupa MAC
ISBN:
978-83-8154-951-6, 978-83-8240-121-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe
3.0

Zwierzęta, które żyły na Ziemi przed milionami lat, nadal są fascynujące. Dzięki tej książce dowiesz się wielu ciekawostek o dinozaurach: tego, jak się nazywały, jak wyglądały, jak zdobywały pokarm i jakie środowiska zamieszkiwały. Ciekawe zadania takie jak: kolorowanki, labirynty, wyszukiwanie różnic i podobieństw czy sudoku uatrakcyjnią zdobywanie wiedzy. Książka zawiera także informacje na temat pracy archeologów i paleontologów, parków jurajskich. Jest doskonałą propozycją dla dzieci, które interesują się prehistorią naszej planety.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka z pewnością zainteresuje młodych fanów dinozaurów, choć podejście odbiegające od prezentacji wyłącznie faktów (co przecież wcale nie musi być nudne) może niektórym czytelnikom nie podejść. Przy okazji czytania lektury trzeba świadomie puścić wodze fantazji lub przynajmniej podchodzić do niej z humorem i odpowiednim dystansem. Szukających prawdziwie popu­larn­onau­kowe­j książki dla dzieci w lekturze razić mogą liczne "rady" i inormacje: jak hodować dany okaz, czy prezentowany gatunek jest liczny (co ułatwi znalezienie jaj na założenie hodowli) itd.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo