Dziewczyńskie sprawy:

przewodnik po dojrzewaniu

Tytuł oryginalny:
Jenteboka
ellen og Ninas guide til puberteten,
Autorzy:
Ellen Støkken Dahl
Nina Brochmann
Ilustracje:
Magnhild Winsnes
Tłumaczenie:
Karolina Drozdowska
Małgorzata Rost
Wydawcy:
To Tamto (2022-2024)
Wydawnictwo Czarna Owca (2021)
ISBN:
978-83-8143-657-1, 978-83-8252-722-3
978-83-8382-188-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poradniki

Czym jest miesiączka? Jak pokonać kryzys pryszczowy? Czy muszę nosić stanik? Co się właściwie ze mną dzieje? Przemiana z dziecka w nastolatkę nie jest prosta! Ciało ulega metamorfozie, do głosu dochodzą hormony, a w mózgu zachodzi coś w rodzaju przemeblowania. Młode dziewczyny, których to wszystko dotyczy, często czują się zagubione. Dlatego norweskie lekarki – Nina Brochmann i Ellen Støkken Dahl – stworzyły ten przewodnik, by wprowadzić cię w świat dziewczyńskich spraw, bo znają ciało zarówno z zewnątrz jak i od środka. Autorki odpowiedzą na najbardziej nurtujące pytania, zdradzą triki, które ułatwią ci zmaganie się z codziennością. Opowiadają prawdziwe historie i udzielają dobrych rad, dzięki którym nie poczujesz się sama w tym wyjątkowym czasie. Ponieważ dojrzewanie niektórych spotyka wcześniej a innych później, ta książka została napisana z myślą o obu tych grupach i będzie odpowiednia dla dziewczyn w wieku od 9 do 16 lat. Młode dziewczyny nie powinny szukać odpowiedzi na pytania dotyczące ich ciał w internecie. Naprzeciw temu wyszły autorki lekarki, które od kilku lat zajmują się zdrowiem seksualnym młodzieży. Napisana przez nie książka to źródło wiedzy, które odpowiada na najbardziej nurtujące pytania, a także porusza najaktualniejsze problemy. Publikacja została pięknie zilustrowana przez utalentowaną i wielokrotnie nagradzaną artystkę – Maghhild Winsnes. W 2019 książka otrzymała w Norwegii Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, uzasadnienie brzmiało: „… mądra i fantastyczna książka (…) wizualna uczta z niesamowitymi ilustracjami. Nie ma ani jednej nudnej strony”. [wydawca]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo