Bajki dla chłopców:

przygody

Autorzy:
Julia Kotyl
Gabriela Olszewska
Magdalena Pacholec
Ilustracje:
Katarzyna Nowakowska
Wydawca:
Wydawnictwo Edukacyjne Greg (2022-2023)
ISBN:
978-83-7517-989-7, 978-83-8186-008-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Przedstawiamy kontynuację popularnej i lubianej książki Bajki dla chłopców! Jest to zestaw mądrych i interesujących historii, które z pewnością zaciekawią nie tylko chłopców, ale także dziewczynki. Akcja opowiadań toczy się w różnych miejscach, niektóre z nich dzieją się w świecie fantastycznym, a inne w realnym, wśród bohaterów czytelnicy spotkają zarówno fantastyczne stworzenia czy mówiące zwierzątka, jak zwyczajne dzieci. Wspólną cechą tekstów jest fakt, że poruszają one istotne tematy i skłaniają do wielu ważnych przemyśleń. Mówią o tym, że są rzeczy ważniejsze niż pieniądze, dlaczego nie ma powodu bać się ciemności, jak znaleźć prawdziwego przyjaciela, że nie zawsze nieznane jest lepsze niż to, co się ma. W świecie tych opowiadań przygoda może czekać nawet tam, gdzie najmniej się jej spodziewamy! Wersja w twardej oprawie jest bardzo estetyczna i trwała, doskonale sprawdzi się jako prezent lub ozdoba dziecięcej biblioteczki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo