Mauretańczyk

Tytuł oryginalny:
Mauritanian
Zdjęcia:
Alwin H. Kuchler
Reżyseria:
Kevin B. MacDonald
Kompozytor:
Tom Hodge
Scenariusz:
M.B. Traven
Rory Haines
Sohrab Noshirvani
Aktorzy:
Jodie Foster
Tahar Rahim
Shailene Diann Woodley
Wydawca:
Monolith Films (2020)
Autotagi:
DVD
filmy
filmy i seriale
3.5 (2 głosy)

Gwiazdorska obsada – nagrodzona za tę rolę Złotym Globem Jodie Foster („Milczenie owiec”), nominowany do Złotego Globu Tahar Rahim („Prorok”) oraz Benedict Cumberbatch („Gra tajemnic”) i Shailene Woodley („Gwiazd naszych wina”) – w ekranizacji wstrząsającego „Dziennika z Guantanamo” w reżyserii zdobywcy Oscara Kevina MacDonalda („Ostatni król Szkocji”). Mohamedou Ould Slahi (Tahar Rahim) wiedzie spokojne życie w rodzinnej Mauretanii – aż do dnia, gdy amerykańskie służby uprowadzają go prosto z rodzinnej uroczystości. Przekonany, że padł ofiarą nieporozumienia, Mohamedou wkrótce trafia do więzienia dla oskarżonych o terroryzm w niesławnej bazie Guantanamo. Poddawany fizycznym i psychicznym torturom, zmuszany do przyznania się do udziału w zamachu z 11 września, powoli traci nadzieję na sprawiedliwość. Wtedy w jego celi zjawia się Nancy Hollander (Jodie Foster), wybitna adwokatka specjalizująca się w obronie więźniów politycznych. Wraz ze swoją młodą współpracownicą Teri Duncan (Shailene Woodley) rzuca wyzwanie wojskowemu prokuratorowi Stuartowi Couchowi (Benedict Cumberbatch), który dąży do skazania Mohamedou za wszelką cenę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo