W głębi klasy

Tytuł oryginalny:
Al fondo de la clase
Autor:
Abril Zamora
Tłumacz:
Magdalena Olejnik
Wydawca:
Wydawnictwo Pascal (2021)
Wydane w seriach:
Szkoła dla elity
ISBN:
978-83-8103-734-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Do ekskluzywnej prywatnej szkoły trafiają uczniowie z biednych dzielnic. Zderzenie dwóch światów, różnica kultur, nieuczciwa konkurencja, nieszczęśliwa miłość, zazdrość. Do czego doprowadzi ta burza negatywnych emocji u młodzieży? Oglądałeś serial Szkoła dla elity? Czy na pewno wiesz wszystko o zabójstwie Mariny? W szkole był jeszcze ktoś, kto życzył jej śmierci… W cieniu szkolnych gwiazd żyją przecież też inni uczniowie… Poznaj całą historię! Paula cierpi z powodu nieszczęśliwej miłości, o której nie może nikomu powiedzieć. Janine, dziewczyna w rozmiarze 40, skrywa tajemnicę, której ujawnienie naraziłoby ją na niebezpieczeństwo. Jej przyjaciel Gorka, ogarnięty obsesją na punkcie seksu, zaczyna czuć coś więcej do nieodpowiedniej osoby, a Mario, drugoroczniak i ekspert od prześladowania innych, odkrywa, że po raz pierwszy sam padł ofiarą szantażu. Na Maríę Elenę wszyscy w Las Encinas mówią Melena (Czupryna), bo kiedyś z powodu problemów emocjonalnych straciła włosy. Nikt jednak nie wie, że za fasadą bogactwa i przepychu kryje się smutna historia rodzinna.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czekam na 2 cześć
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo