O Fretce, która dała się porwać wiatrowi

Autor:
Marta Guśniowska
Ilustracje:
Marta Kurczewska
Wydawcy:
Wilga (2021)
Wilga - Grupa Wydawnica Foksal (2021)
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-280-8647-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.5 (2 głosy)

Fretka jest małym tchórzem, który nie przekracza progu swojego domu i nikogo do niego nie wpuszcza. Zamiast organizować wspaniałe wycieczki, tylko zaczytuje się w książkach o dalekich podróżach. Pewnego dnia jednak wszystko się zmienia. Zwierzątko zostaje - tak po przyjacielsku - porwane. To serdeczny i ciepły wiatr postanawia pokazać tchórzowi otaczający świat. Podczas tej niesamowitej wyprawy Fretka przekonuje się, że najczęściej strach ma wielkie oczy, że nawet najstraszniejsze rzeczy wcale nie muszą być straszne i że to nic złego czasem troszkę się bać. Jeśli więc kiedyś zobaczycie wiatr, pomyślcie o tym, czego się boicie najbardziej, i dajcie się porwać, a Wasze życie odmieni się na lepsze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo