Wojenka:

o dzieciach, które dorosły bez ostrzeżenia

Autor:
Magdalena Grzebałkowska
Wydawca:
Wydawnictwo Agora (2020-2021)
ISBN:
978-83-268-3668-8, 9978-83-268-3668-8
Autotagi:
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
sprawozdania
4.5 (11 głosów)

By dotrzeć do ostatnich świadków największego konfliktu w dziejach świata, Magdalena Grzebałkowska wyruszyła m.in. do Hiszpanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych i w najodleglejsze krańce dawnego Gułagu. Opisuje też wstrząsające historie tych, którzy żyją wśród nas - małych partyzantów, dzieci pułków i nastoletnich powstańców warszawskich. W Kazachstanie spotyka dziewczynkę - dziś ponad osiemdziesięcioletnią - której wojna zabrała wiedzę o tym kim jest, skąd pochodzi i jakie były losy jej rodziców. Reporterka chce jej pomóc odzyskać pamięć. A nam wszystkim pomaga zrozumieć, dlaczego wydarzenia sprzed tylu lat wciąż są tak żywe i wpływają na naszą codzienność.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Super, wypożyczając tą książkę nie widziałam czego się spodziewać ponieważ nigdy nie czytałam książek Magdaleny Grzebałkowskiej. Po tej książce wiem ,że sięgnę po inne jej książki:).
  • Chciałabym, żeby ta książka nie powstała z braku tematu. Jednak wojny nie ustaną jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, a dzieci będą ich ofiarami zawsze. Te które tracą rodziny, cierpią głód, są ranne, doznają szoku i tracą zdrowie psychiczne. Ale także te, które zaciągają się do wojska, żeby iść w wieku 12 lat na Berlin i pozostać w armii do końca życia, bo tylko ona gwarantuje im siłę, jak mniemają zdolną zachować ich przy życiu, które rozumieją. Podły temat, piękna książka. Dziękuję autorce za świetną książkę.
  • Zbiór rozmów o wojnie widzianej oczami dzieci. Książka przejmująca, poruszająca, wzruszająca.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo