Logika praktyczna

Autorzy:
Zygmunt Ziembiäski (1920-1996)
Kazimierz Świrydowicz ...
Wydawcy:
Państ. Wydaw. Naukowe (1959-2020)
Wydawnictwo Naukowe PWN (1922-2014)
Warszawa (1984)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Logika praktyczna Znany, podstawowy podręcznik do nauki logiki, wykorzystywany przez studentów prawa i administracji oraz innych kierunków humanistycznych. Obejmuje elementarne wiadomości z zakresu semiotyki (część 1 - Słowne formułowanie myśli), logiki formalnej i ogólnej metodologii nauk (część 2 - Uzasadnianie twierdzeń). Wyboru zamieszczonego w podręczniku materiału z tych dziedzin oraz fragmentarycznych informacji z zakresu innych zbliżonych dyscyplin naukowych dokonano w taki sposób, by uwypuklić te wiadomości, które okazują się praktycznie przydatne w pracy prawników, administratorów oraz innego rodzaju organizatorów życia społecznego, czyli dają narzędzia do sprawnego myślenia i argumentowania. Książkę uzupełnia Aneks, poświęcony rachunkowi predykatów, napisany przez dr Kazimierza Świrydowicza. Umożliwia on wstępne zapoznanie się z pewnym fragmentem problematyki logiki formalnej, wykraczając poza standardowo wykładane na studiach humanistycznych elementy tradycyjnego rachunku nazw.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Elementy rachunku prawdopodobieństwa Elementy rachunku predykatów / Świrydowicz Kazimierz - aneks do wyd. 22 i 23 Elementy rachunku predykatów
Autorzy:Zygmunt Ziembiäski (1920-1996) Kazimierz Świrydowicz Wydawnictwo Naukowe PWN
Redakcja:Kazimierz Świrydowicz Hanna Marciniak
oraz:Kazimierz Świrydowicz
Wydawcy:Państ. Wydaw. Naukowe (1959-2020) Wydawnictwo Naukowe PWN (1922-2014) Warszawa (1984)
ISBN:83-01-33902-0 978-83-01-05153-2 978-83-01-11595-1 978-83-01-11902-7 83-11902-0 83-01-11902 83-01-1190200 83-01-11901-0 83-01-11902-2 83-01-11902-7 83-02-22902-0 83-01-11902-05 978-83-01-11902-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana podręczniki podręczniki programowane publikacje dydaktyczne publikacje informacyjne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 249 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo