Opowiadania

Autorzy:
Maria Dąbrowska (1889-1965)
Maria Konopnicka (1842-1910)
Eliza Orzeszkowa (1841-1910)
Bolesław Prus (1847-1912) ...
Wyd. w latach:
1954 - 2009
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Drzewa na wiosnę Przedstawienie Janek Książki Dzieci uczą się jasełek Nieznajomy chłopiec Legenda o Janie i Cecylii (fragment) Odjazd Wyprawa z Krysią Boże Narodzenie Olek Ptaki Przyjaźń Marcin Kozera Fragmenty Dramaty Utwory dla dzieci Legenda o Janie i Cecylii A...B...C... Dym Katarynka Pies
Autorzy:Maria Dąbrowska (1889-1965) Maria Konopnicka (1842-1910) Eliza Orzeszkowa (1841-1910) Bolesław Prus (1847-1912) Krystyna Kuliczkowska Maria i inni Dąbrowska Opowiadania Jolanta Ludwikowska
Opracowanie:Krystyna Kuliczkowska Włodzimierz Maciąg (1925-2012) Barbara Włodarczyk
Redakcja:Zenona Marciniak
Instytucja sprawcza:Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych
Ilustracje:Janusz Stanny (1932-2014) Emilia Freudenreich
Przedmowa:Krystyna Kuliczkowska Alina Brodzka (1929-2011)
oraz:Janusz Stanny (1932-2014)
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2006-2009) Wydawnictwo Zielona Sowa (2001-2007) Krajowa Agencja Wydawnicza-B (1991-1999) PWW (1998) Akapit Press (1997-1998) Wydawnictwo Literatura (1997) Siedmioróg (1997) Nasza Księgarnia (1988) Czytelnik (1955-1984) Zakł. Narodowy im. Ossolińskich (1971) Państwowy Instytut Wydawniczy (1954-1956) Oficyna wydawnicza Poznań GMP Wydawnictwo Literackie Wydawnictwo Ossolineum
Serie wydawnicze:Lektury Ucznia Lektura Szkolna Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej klasa 5, szkoła podstawowa Kolekcja Polskiej Literatury Współczesnej Biblioteka Literatury XXX-lecia Pisma wybrane Arcydzieła Literatury Polskiej Biblioteka Jaskółki Biblioteka Lektur Szkolnych Kolorowy Świat Lektur Lektura (Greg) Lektura Szkolna - Akapit Press klasa 5 Biblioteka Narodowa Biblioteka Narodowa. Seria 1, Lektura Szkolna - GMP Lektura Szkolna - Wydawnictwo "Literatura" Lektura Szkolna - Zielona Sowa Lektura-wydanie z opracowaniem Obowiązkowe Lektury Szkolne Obowiązkowe Lektury Szkolne (Krajowa Agencja Wydawnicza)
ISBN:8373892214 83-07-00667-8 83-7220-236-2 83-85311-53-X 83-86129-86-7 83-87080-27-6 83-87121-06-1 83-87571-88-1 83-03-034-04-9 978-83-7327-383-2 978-83-743514-3-0 978-83-7435-310-6
Autotagi:antologie audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania podręczniki proza szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 79 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo