Wyzwanie dla umysłu

Tytuł oryginalny:
MENSA - Challenge your IQ
Inne tytuły:
470 zadań, 15 testów IQ
łamigłówki i zagadki logiczne
Autorzy:
John Bremner
Philip Carter
Ken Russell
Tłumacz:
Robert Waliś
Wydawca:
Wydawnictwo K. E. Liber Krzysztof Kołakowski (2021)
ISBN:
978-83-63534-29-5
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe

Każdy z nas dysponuje szeroką gamą talentów i zdolności oraz niewykorzystanym potencjałem. Rozwój tego potencjału jest możliwy poprzez ćwiczenia umysłowe. Rozwiązywanie zagadek logicznych i łamigłówek daje najlepsze efekty, gdy są one zebrane w fachowych testach IQ. Choć mierzenie ilorazu inteligencji wciąż uważa się za kontrowersyjne, takie testy pozwalają na wszechstronne rozwijanie intelektu. W niniejszej książce przyglądamy się zagadnieniom związanym z samymi testami inteligencji, jak również ze zdolnościami, które mają one mierzyć. Test składa się z trzech rodzajów zadań - werbalnych, numerycznych i wzrokowo-przestrzennych. Łączny wynik zestawia się następnie ze średnią krajową. Podejmij wyzwanie i zbadaj swoje silne strony. Być może wolisz operować liczbami niż literami albo lepiej wyobrażasz sobie kształty niż słowa. Dzięki testom odkryjesz, w jaki sposób myślisz, a także zdobędziesz nowe zdolności intelektualne. Niezależnie od wieku, im częściej robisz użytek ze swojego umysłu, tym staje się on sprawniejszy. Uczymy się przez całe życie, a dzięki praktyce rozwijamy umiejętności rozumowania i logicznego myślenia. A więc do dzieła - łamigłówki i zagadki zawarte w niniejszej książce uczynią twój umysł bardziej elastycznym oraz nauczą cię sprawniej i bardziej niekonwencjonalnie rozwiązywać napotykane problemy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo