Sąd Ostateczny

Autor:
Mirosław M. Bujko
Wydawcy:
Wydawnictwo Sonia Draga (2021)
Legimi (2021)
ISBN:
978-83-8230-087-1, 978-83-8230-131-1
Autotagi:
beletrystyka
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
2.0 (2 głosy)

Gdańsk. W hali dworca głównego pojawia się ogromne płótno i kilka na pozór zwyczajnych osób próbujących skupić na nim uwagę przechodniów. Już na pierwszy rzut oka widać, że Sąd Ostateczny Hansa Memlinga skrywa w sobie niejedną tajemnicę. A gdyby tak krok po kroku wiernie odtworzyć dzieje tego obrazu? Akcja utworu przenosi się z renesansowego miasteczka Dinant prosto na współczesny plan filmowy i z powrotem do Brugii, w której bankier Angelo Tani zamawia obraz mający zmienić losy świata. A to dopiero początek ich przygód… Ksiądz Michał i amerykański aktor Ian MacEwan wpadają na zagadkowy trop związany z dziełem Memlinga. Choć różni ich wiele, łączy wspólna chęć odkrycia tajemnicy, do której droga prowadzi przez pełen przepychu i zepsucia świat kościelnych hierarchów, ciemnych interesów, a nawet miłosnych uniesień. By jednak zdołali zrozumieć, w czym tak naprawdę uczestniczą, muszą wspólnie prześledzić zdumiewającą historię obrazu. W jaki sposób Sąd Ostateczny trafił do gdańskiej katedry Mariackiej? I jak dzięki nieustępliwości samych mieszczan udało się tam zatrzymać to arcydzieło? Odpowiedzi na te i wiele innych, także nieoczywistych pytań dostarcza ta wielowymiarowa powieść, pełna misternych szczegółów i frapujących ciekawostek ze świata sztuki, historii, a nawet sportu.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Język książki zabił fabułę. Czytałam ją z ogromnym wysiłkiem. Ksiądz Marek na siłę nawiązuje do inteligentnego detektywa rodem z "Inferno". Warstwa historyczna bardzo nudna.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo