Życie dzieci w starożytnym Rzymie

Tytuł oryginalny:
Kid`s life in ancient Rome
Autor:
Chae Strathie
Ilustracje:
Marisa Morea
Tłumacz:
Patrycja Zarawska
Wydawcy:
Wilga (2021)
Grupa Wydawnicza Foksal
Wydane w seriach:
Myślisz, że tak ci źle?
ISBN:
978-83-280-7309-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0

Sprzątanie pokoju? Kolejna praca domowa do odrobienia? Wyniesienie śmieci? MYŚLISZ, ŻE TAK CI ŹLE? Wolałbyś prać swoje ubrania za pomocą chwastów, zamiast w proszku do prania? A co powiesz na chodzenie do szkoły siedem dni w tygodniu? Co na obiad? Może zasmakowałbyś w pieczonej koszatce? A czy byłbyś zadowolony, gdyby Twoja mama pozbywała się wszy z Twojej głowy za pomocą koziej kupy? I czy naprawdę chciałbyś znaleźć w publicznej toalecie jedną, wspólną dla wszystkich gąbkę do wytarcia pupy? Kolejna część uwielbianej przez dzieci serii "Myślisz, że tak Ci źle?" Tym razem dowiedz się, jak wyglądało życie dzieci w starożytnym Rzymie! Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? - Poznawanie historii odbywa się nietypowo - nie za pomocą nudnych historycznych faktów, ale w sposób angażujący dziecko - Książka przepełniona jest ciekawostkami i anegdotami - Opowiadanie o historii z perspektywy dziecka, czytelnik poznaje życie swoich rówieśników w różnych zakątkach świata w odległej przeszłości.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo