Zamek

Tytuł oryginalny:
Slottet
Autor:
Emma Adbåge
Tłumacz:
Katarzyna Skalska
Ilustracje:
Emma Adbåge
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2021)
ISBN:
978-83-7776-207-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
1.0

Dziś idziemy z mamą do Freja na urodziny. Kupiliśmy prezent. Mały czerwony zamek. Dokładnie taki jak mój, tylko że mój jest zielony. Zielony, brzydki i zwyczajny! I już mi się znudził! Trafnie i bez przegadania, ale z całym uniwersum codzienności do odkrycia w ilustracjach - o tym, że trawa jest zawsze bardziej zielona za płotem. Tutaj w wersji: cudza zabawka jest zawsze lepsza niż moja! Emma Adbage ma niezwykły dar wychwytywania dziecięcych emocji i zachowań. Pokazuje je w swoich książkach obrazkowych w sposób świeży i niebanalny, z dyskretnym humorem. Za jeden z takich majstersztyków, książkę "Dołek" o niepohamowanej wyobraźni dziecięcej zabawy, otrzymała Nagrodę Augusta - najważniejsze szwedzkie wyróżnienie dla książki dziecięcej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Brzydkie ilustracje, tekst pospolity
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo