Noc na blokowisku

Autor:
Marta Matyszczak
Wydawcy:
Wydawnictwo Dolnośląskie - Publicat (2021)
Wydawnictwo Dolnośląskie (2021)
Wydawnictwo Dolnośląskie - Publicat. Oddział (2020-2021)
Publicat
Wydane w seriach:
Kryminał pod psem
Szymon Solański
ISBN:
978-83-271-6083-6, 978-83-271-6094-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (4 głosy)

E-BOOK. Kolejny tom cyklu kryminalnego. Prywatny detektyw Szymon Solański tuż po ślubie z Różą Kwiatkowską znika bez śladu. Świeżo upieczona żona z nieodłącznym kundelkiem Guciem próbują go odnaleźć. W tym samym czasie na mysłowickim osiedlu, pod blokiem aspiranta Barańskiego, zostaje znalezione ciało mężczyzny. Na zlecenie spółdzielni Róża i Barański zaczynają szukać zabójcy wśród lokatorów. Równolegle poznajemy historię chłopca mieszkającego w feralnym bloku w latach osiemdziesiątych, a wraz z nią kulisy sąsiedzkiej imprezy, która skończyła się tragedią. Róża Kwiatkowska tropi mordercę. Ktoś inny śledzi Różę... Do czego doszło w środku nocy na blokowisku? No i co się stało z Solańskim?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nowy Gucio! Z niec­ierp­liwo­ścią­ czekałam na kolejną, dziewiątą, odsłonę przygód prywatnego detektywa Szymona Solańskiego, który w finale poprzedniej książki (Las i ciemność) znika zaraz po ślubie z ukochaną Różą. Tym razem, była dziennikarka łamane na youtuberka łamane na lepsza połowa agencji dete­ktyw­isty­czne­j Solan, z wiernym wielorasowcem Guciem próbuje rozwikłać tajemnicę morderstwa, do którego doszło na blokowisku w Mysłowicach. Róży Kwiatkowskiej (o, pardon, Solańskiej) w śledztwie pomagają (a czasami bardziej zawadzają) lekko nierozgarnięty, chociaż pocieszny aspirant Barański oraz zacięta pani mecenas dwojga nazwisk, lecz z wciąż nieznanym imieniem, Potomek-Chojarska. Jak zawsze mamy i kryminalną zagadkę, i zawiłe perypetie sercowe, i lokalny koloryt, oraz oczywiście niebanalny humor. Trupy mogą spadać z wysokości kilku pięter, ale w międzyczasie jest się z czego pośmiać. Poza tym, autorka z wielką wprawą jak zawsze łączy wątki współczesne z przeszłością (lata osiemdziesiąte mają już posmak niemal egzotyczny) – akcja toczy się dwutorowo, by ostatecznie spotkać się na finiszu, zgrabnie prowadząc do ostatecznego rozwiązania. Chociaż i tak wiadomo, że „człowieki” to same nic nie zrobią – to dzielny Gucio jak zawsze okazuje się najlepszym detektywem, nawet kiedy śni o kiełbasie śląskiej i scha­bows­zcza­kach­.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo