Komuna i życie

Autor:
Marian Zych
Wydawca:
HIT Firma Handlowo-Usługowa Marian Zych (2021)
ISBN:
978-83-958202-0-5
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
ikonografia
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. J.Słowackiego w Tarnowie - Katalog księgozbioru
5.0

Książka Komuna i życie opisuje codzienne życie w czasach komuny na podstawie własnych doświadczeń autora. Opisane jest życie na wsi, szkoła, praca w fabryce, służba wojskowa, wyjazdy na saksy, system emerytalny, wymiar sprawiedliwości, propagandę komunistyczną, system ochrony zdrowia oraz sport. Książka opisuje również biedę czasów Gomułki i postęp z dekady Gierka. W części droga upadku autor opisuje porażki systemu, zmiany zachodzące w Polsce i w Związku Radzieckim do czasu gdy upadek komuny stał się nieodwracalnym faktem. Książka była pisana z myślą o młodzieży która nie zna tamtych czasów i nie wierzy że tak życie mogło wyglądać, ale gdy się ukazała wzbudza również zainteresowanie wśród ludzi którzy komunistyczny ustrój pamiętają. Książka jest też odpowiednia na nagrody dla uczniów szkół średnich i absolwentów szkół podstawowych. Autor nie zanudza polityką a książkę czyta się jak powieść. Autor uczył się w czterech szkołach, pracował w dwóch fabrykach, służył w dwóch jednostkach wojskowych, grał w trzech drużynach piłkarskich na poziomie okręgówki i przez 4 lata prowadził jako trener drużynę piłkarską wiejskiego LZS. [bibliopunkt.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo