Jarmark logopedyczny:

wybór zabaw wspomagających mowę przedszkolaków

Autor:
Mariola Malkiewicz
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Harmonia (2007-2016)
ISBN:
978-83-7134-242-4
Autotagi:
druk
książki
publikacje dydaktyczne

Mowa bardzo intensywnie kształtuje się w najwcześniejszym okresie dzieciństwa, czyli właśnie u przedszkolaków.Pracując nad artykulatorami małych dzieci, można zapobiec wielu wadom wymowy, dla tego tak ważne jest, by w kazdym przedszkolu i domu odbywały się zabawy logopedyczne.W książce znajduje się blisko 150 zabaw o różnym stopniu trudności.Podzielone są one na ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, logorytmiczne, artykulacyjne, słuchu fonemowego.Jedna zabawa często łączy różne typy ćwiczeń.Dzieki zabawowej formie nauka trudnych dla dziecka głosek przebiega bezstresowo i w atmosferze śmiechu.Zabawy można wykonywać w czasie zajęć w sali i na powietrzu, podczas spotkań z rodzicami, na zabawach andrzejkowych lub karnawałowych (jako konkursy).Ksiązka ta jest wsparciem dla wszystkich osób, ktore prowadzą ćwiczenia podnoszące sprawność mowy dzieci.Nauczyciele w przedszkolach i w klasach edukacji wczesnoszkolnej, logopedzi, rodzice i opiekunowie znajdą w tej pozycji wiele propozycji wspólnych zabaw, w czasie których dzieci będą wykonywać różnorodne ćwiczenia przyczyniajace się do osiągnięcia lepszej sprawności procesu mówienia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo