Jak uczyć (się) zdalnie?:

podręcznik dla nauczycieli, uczniów i przedsiębiorców wraz z opisem funkcjonalności platform i innych narzędzi e-learningu nie tylko na czas pandemii COVID-19

Autorzy:
Jacek Woźniak
Marcin Staruch
Michał Jurek
Wioletta Wereda ...
Wydawca:
CeDeWu (2020-2023)
ISBN:
978-83-8102-446-4, 978-83-8102-663-5
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Niniejszy podręcznik do nauki zdalnej jest pomocny w realizacji procesów kształcenia zdalnego dla różnych grup odbiorców - m.in. będących w różnym wieku i odznaczających się różnym poziomem kompetencji cyfrowych. Stanowi przejrzystą odpowiedź na potrzeby polskich szkół, uczelni oraz przedsiębiorstw (działających w warunkach pandemii COVID-19, ale także innych zagrożeń i kryzysów). TO, CO WYRÓŻNIA TĘ KSIĄŻKĘ: • zwięzłość i prostota w przekazywaniu ważnych treści związanych z realizacją procesów kształcenia zdalnego, nie zawsze łatwych i jednoznacznych • przystępność prezentowanych zagadnień - w formie instruktażu najpopularniejszych platform e-learningowych (MS Offi ce 365 i Moodle), zestawu dobrych praktyk oraz wskazówek • uniwersalność przekazu • kształcenie zdalne w warunkach środowiska wirtualnego - koncentracja na istocie problemów • zorientowanie na technologie teleinformatyczne i narzędzia informatyczne, które z jednej strony są ogólnodostępne na polskim rynku oraz popularne, a z drugiej odznaczają się znaczną funkcjonalnością w zakresie wspierania procesów nauczania „na odległość".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Uniwersalny podręcznik omawiający specyfikę i uwarunkowania kształcenia zdalnego. Autorzy prezentują podstawowe aplikacje i usługi pakietu Microsoft Office umożliwiające nauczycielom współpracę z uczniami, dzielenie się zasobami i wymianę wiedzy. Przybliżają aplikację Microsoft Forms wykorzystywaną do tworzenia formularzy, quizów, ankiet i testów oraz oprogramowanie Microsoft Teams usprawniające przekazywanie informacji, udostępnianie materiałów w czasie rzeczywistym, a także aktywne komunikowanie się w formie audio i wideo. Osobny rozdział poświęcony został platformie e-learningowej Moodle, opracowanej by pomagać nauczycielom i edukatorom w tworzeniu tzw. wirtualnej szkoły oraz kursów dostępnych w dowolnym czasie i miejscu, kursów opartych na współpracy i interakcji między uczestnikami. Omówione systemy informatyczne typu open source zapewniają ciągłość i spójność kształcenia zdalnego.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Poznań PBP
Opis
Autorzy:Jacek Woźniak Marcin Staruch Michał Jurek Wioletta Wereda Piotr Zaskórski
Wydawca:CeDeWu (2020-2023)
ISBN:978-83-8102-446-4 978-83-8102-663-5
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo