Duch starej kamienicy

Autor:
Anna Onichimowska ...
Ilustracje:
Aneta Krella-Moch ...
Wyd. w latach:
1986 - 20196
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0

Hej! Mam na imię Maciek i jestem duchem. Zapraszam Was do odwiedzenia mojej kamienicy. Niestety muszę Was uprzedzić, że zamieszkało w niej również - bez niczyjej zgody - 90485 dzikich lokatorów! W dodatku jest ich codziennie więcej i więcej... Chcemy się ich pozbyć, ale nie jest to łatwe... Opowieść o duchu zamieszkującym strych starej kamienicy. Jego powołaniem miało być straszenie, lecz miękkie serce i okoliczności spowodowały, że stał się duchem opiekuńczym kamienicy i wszystkich jej mieszkańców. [https://www.platon.com.pl/pl/duch-starej-kamienicy-wyd-16/produkt-436886933]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Anna Onichimowska Aneta Krella-Moch Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Irena S. Tyl Irena Tyl Wydawnictwo Literatura
Ilustracje:Aneta Krella-Moch Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Elżbieta Wasiuczyńska Anna Wielbut Anna Wielbut-Łepkowska
Lektorzy:Irena Szymczykiewicz-Tyl Irena S. Tyl Roch Siemianowski
Opracowanie:Małgorzata Białek
oraz:Aneta Krella-Moch
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (1986-20196) Wydawnictwo Edukacyjne Greg (2017) Biblioteka Akustyczna (2007-2014) Legimi (2007) Związek Niewid (1997) Nasza Księgarnia (1986-1996)
Serie wydawnicze:To Lubię To Lubię - Literatura Duch Maciek Kolorowa Klasyka Książka do Słuchania dla Dzieci Lektura (Greg) Lektura z Opracowaniem/GREG To lubię [ TWARDA ] To lubię [ MIĘKKA ] To Lubie z Kotem Wydawnictwo Literatura
ISBN:83-10-08646-6 83-216-0651-2 83-87080-67-5 83-89409-52-6 978-83-61224-14-3 978-83-64732-27-0 978-83-7517-493-9 978-83-7517-794-7 978-83-7672-184-2 978-83-7672-207-8 978-83-7672-565-9 978-83-921149-6-3 36402-36411 83-10-08646 83-87080-67-3 978-83-61224-14-5 978-83-7676-207-8 978-83-77517-493-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika fantastyka historia ikonografia kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania opowiadania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne reprodukcje szkoły podstawowe zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 129 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo