Chatka Puchatka

Tytuł oryginalny:
House at Pooh Corner
Autor:
Alan Alexander Milne (1882-1956) ...
Tłumacz:
Irena Tuwim (1898-1987)
Ilustracje:
Ernest Howard Shepard (1879-1976) ...
Wyd. w latach:
1948 - 2012
Wydane w seriach:
Kubuś Puchatek
Klasyka Dziecięca
Klasyka Dziecięca - Prószyński i S-ka
Bajki-Grajki
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.5 (4 głosy)

Wzruszające, pełne liryzmu przygody Krzysia i jego przyjaciół - pluszowych zabawek - w Stumilowym Lesie. Obdarzone ludzkimi cechami charakteru zwierzątka śmieszą i bawią z jednej strony naiwnością, z drugiej - filozoficznym podejściem do życia. Niezwykłe ilustracje Ernesta H. Sheparda oraz doskonały przekład Ireny Tuwim sprawiają, że od wielu lat książeczki o Krzysiu, Puchatku, Kłapouchym i Prosiaczku należą do ulubionych lektur dzieci i dorosłych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kapitalna, a przede wszystkim zaskakująco wiernie odwzorowana wersja muzyczna Chatki Puchatka. Nagranie świetnie oddaje ciepło i uroczą naiwność opowieści i jej bohaterów, a śpiewane piosenki jeszcze na długo pozostają w głowach.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:The house at pooh corner [wersja dwujęzyczna]
Autorzy:Alan Alexander Milne (1882-1956) Ernest Howard Shepard (1879-1976) Janusz Gajos
Tłumacz:Irena Tuwim (1898-1987)
Ilustracje:Ernest Howard Shepard (1879-1976) Ernest Shepard
Redakcja:Irena Tuwim (1898-1987)
Adaptacja:Antoni Marianowicz (1924-2003)
Lektorzy:Andrzej Szczepkowski (1923-1997) Lech Ordon (1928-2017)
Narracja:Janusz Gajos
Kompozytorzy:Małgorzata Mazurkiewicz Ryszard Sielicki (1916-2005)
oraz:Irena Tuwim (1898-1987)
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1954-2012) Prószyński i Spółka (1997-2007) Polskie Nagrania (2004) Świat Książki (2003) Książka i Wiedza (1985-1990) Społdzielnia Wydaw. Wiedza (1948) Omedia Prószyński Media
Serie wydawnicze:Kubuś Puchatek Klasyka Dziecięca Klasyka Dziecięca - Prószyński i S-ka Bajki-Grajki
ISBN:83-05-11652-2 83-05-11985-8 83-05-12063-5 83-10-07526-X 83-10-07872-2 83-10-08445-5 83-10-09774-3 83-10-09982-7 83-10-10292-5 83-10-10368-9 83-10-10457-X 83-10-10629-7 83-10-10639-4 83-10-10989-X 83-7180-653-1 83-7255-480-3 978-83-10-11021-3 978-83-10-11276-7 978-83-10-11526-3 978-83-10-11843-1 978-83-10-12013-7 978-83-10-12029-8 978-83-7648-067-1 83-10-11276-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk epika książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 117 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo