Ten obcy

Autor:
Irena Jurgielewiczowa (1903-2003)
Lektor:
Zofia Hamerlak-Gładyszewska
Wyd. w latach:
1987 - 2004
Wydane w seriach:
Audiobooki
Jeżycjada
Autotagi:
audiobooki
powieści
Więcej informacji...

Tematem książki są dzieje pozbawionego opieki chłopca, którym w okresie wakacji zajmuje się gromadka dzieci na wsi. Autorka porusza wiele istotnych problemów: trudną sytuację dzieci, które pomagają chłopcu w tajemnicy przed dorosłymi, konflikt ojca z córką rozwiązujący się dzięki wspólnej trosce o losy chłopca.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Irena Jurgielewiczowa (1903-2003)
Lektor:Zofia Hamerlak-Gładyszewska
Wydawcy:Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1987-2004) Polski Związek Niewidomych. Zakład Wydawnictw i Nagrań (1992) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Zwiazku Niewidomych (1990) Zakład Wydawnictw i Nagrań PZN (1989) Nasza Księgarnia (1987)
Serie wydawnicze:Audiobooki Jeżycjada
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD epika kasety magnetofonowe literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo