Uczymy się nauczać

Tytuł oryginalny:
Learning to teach
Autor:
Richard I. Arends ...
Tłumacz:
Krzysztof Kruszewski (1939-2015)
Wydawcy:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1994-2002)
Wydaw. Szk. i Pedag (1994-1995)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA
Wydane w seriach:
Literatura Pedagogiczna
Literatura Pedagogiczna - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
ISBN:
83-02-05532-8, 83-02-08576-6
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Książka ta przedstawia metody aktywizujące nauczanie, dzięki którym kształcenie stanie się satysfakcjonujące i przyjemne. Uczymy się nauczać to popularny w Stanach Zjednoczonych akademicki podręcznik dydaktyki powstały z myślą o początkujących nauczycielach. Zawiera bogactwo wiadomości o tym, jak uczyć się nauczania innych. Jest to podręcznik wszechstronny, obiektywny i przystępnie napisany, często odwołuje się do przykładów z życia szkoły i klasy, uwzględnia psychospołeczne aspekty pracy nauczyciela.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Richard I. Arends Jantz Richard
Tłumacz:Krzysztof Kruszewski (1939-2015)
Redakcja:Krzysztof Kruszewski (1939-2015)
Wydawcy:Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1994-2002) Wydaw. Szk. i Pedag (1994-1995) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA
Serie wydawnicze:Literatura Pedagogiczna Literatura Pedagogiczna - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
ISBN:83-02-05532-8 83-02-08576-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo