Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej

Autorzy:
Joanna Tomczak
Renata Ziętara
Ilustracje:
Agata Fuks
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Impuls (2005-2021)
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
publikacje naukowe
Więcej informacji...

"Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej" to uznana publikacja i efekt wieloletniej praktyki reedukacyjno-terapeutycznej, prowadzonej w szkole integracyjnej. Joanna Tomczak oraz Renata Ziętara przygotowały szczegółowy dokument, ułatwiający dokładne rozpoznanie potrzeb ucznia i dobre zdiagnozowanie jego zaburzeń, powodujących problemy z nauką. Kwestionariusz sprawdza się podczas wstępnych badań diagnostycznych, a także badań porównawczych. Co więcej, możesz go użyć w różnych sytuacjach, opisując różne rodzaje zaburzeń oraz wiek rozwojowy dziecka. Publikacja ułatwia przejrzyste opisanie zaburzeń, a następnie szybką ocenę możliwości i potrzeb ucznia. Ponadto dzięki niej skorzystasz z odpowiednich narzędzi badawczych, które dopasujesz do określonej sytuacji. Kwestionariusz podzielono na 9 części, nawiązujących do różnych rodzajów zaburzeń. Przejrzysty układ treści ułatwia dokładną diagnozę oraz opis przypadku. Co więcej, każda część zawiera szczegółową instrukcję i propozycje narzędzi badawczych. Dzięki tej publikacji rozpoznasz problemy ucznia oraz wybierzesz najlepsze podejście do rozpoczęcia zajęć terapeutyczno-reedukacyjnych. Z czego składa się kwestionariusz? Dokument został czytelnie podzielony na wyraźne części. Dzięki temu opiszesz charakterystykę ucznia, czyli zachowanie, skupienie i relacje w grupie, a następnie charakterystykę komunikacji z innymi ludźmi, określającą umiejętności językowe, wady wymowy oraz sposoby wyrażania własnego zdania. Ponadto kwestionariusz pomaga terapeucie ocenić słuch fonematyczny, czytanie i umiejętność rozumienia tekstu oraz pisanie z uwzględnieniem popełnianych przez uczniów błędów. Dokument uwzględnia również zagadnienia sprawności manualnej oraz lateralizacji. Autorki umożliwiają terapeucie wykonanie szczegółowego opisu procesów myślowych, a także percepcji. Dzięki kwestionariuszowi opiszesz chociażby umiejętność analizy rysunków, układaniach obrazków, dostrzegania różnic i podobieństw oraz orientację przestrzenną. Ponadto możesz badać kojarzenie i pamięć dziecka. Dzięki takiemu podziałowi opracujesz charakterystykę ucznia, uwzględniającą nie tylko umiejętności nabywane w szkole, ale także sposób, w jaki obserwuje świat. "Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej" to dobre wsparcie terapeuty, dzięki któremu możesz sprawnie zdiagnozować problemy dziecka, trafnie wybierając przy tym narzędzia badawcze. W ten sposób opracujesz przejrzystą charakterystykę ucznia i w jednym miejscu opiszesz najważniejsze informacje o poszczególnych zaburzeniach. Korzystając z wieloletniego doświadczenia zdobytego w szkole integracyjnej, autorki opracowały praktyczny kwestionariusz o uniwersalnym zastosowaniu. Ta rewelacyjna publikacja trafiła również na listę najlepszych książek Oficyny Wydawniczej Impuls.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Joanna Tomczak Renata Ziętara
Ilustracje:Agata Fuks
Wydawca:Oficyna Wydawnicza Impuls (2005-2021)
ISBN:83-7308-409-6 978-83-66990-46-3 978-83-7308-790-3 978-83-7587-159-3 978-83-7850-620-1 978-83-8095-554-7
Autotagi:druk ikonografia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo