Wszystkie ptaszki, które miałem w garści

Autor:
Marcin Niewirowicz
Wydawca:
Wydawnictwo Nisza (2020)
ISBN:
978-83-66599-09-3
Autotagi:
druk
książki
poezja
wiersze
Źródło opisu: Oleska Biblioteka Publiczna - Katalog główny
4.0

[...] Warte odnotowania jest to, jak interesującą drogę przemierzył Niewirowicz, biorąc za jej początek jego pierwszy tom wierszy "Dociekanie strefy". Wiersze z jego drugiej książki cechuje dojrzałość i świadomość formy. To z kolei pozwala na precyzję i dużo wyższy stopień komunikatywności tej liryki, zapewnia jej celność i pełnię w znaczeniu lirycznego projektu jako całości. Nie ma w tym tomie wierszy przypadkowych, wszystko zostało powiedziane tak jak Niewirowicz to sobie zaplanował. Marcin Niewirowicz swoją drugą książką poetycką udowadnia, że jego pojawienie się pośród polskich autorów i autorek tekstów lirycznych to jest wizyta, którą złożył na dłużej i że należy o nim pamiętać, ponieważ jest to autor, który dotyka niezwykle istotnych współcześnie zagadnień, takich jak tożsamość seksualna, wolność wyboru, prawo do bycia tym, kim się jest. Przede wszystkim jednak Niewirowicz wie, o czym chce pisać i potrafi to robić. "Wszystkie ptaszki, które miałem w garści" polecam jako przenikliwy i podany bez znieczulenia obraz współczesności. (Księgozbiry - https://www.facebook.com/pogrzebwpapierach/)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo