Przemoc:

podręcznik przetrwania dla nastolatków

Tytuł oryginalny:
Surivival guide to bullying
Autor:
Aija Mayrock
Tłumacz:
Jowita Maksymowicz-Hamann
Wydawca:
Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2020)
ISBN:
978-83-66329-88-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki
5.0

Czy wiesz, że ponad połowa uczniów ma za sobą doświadczenie przemocy rówieśniczej? Strach przed eskalacją przemocowych zachowań powstrzymuje wiele osób od szukania pomocy. „Przemoc. Podręcznik przetrwania dla nastolatków” to pomocna dłoń osoby, która przeżyła to piekło i przetrwała. Książka zawiera porady dotyczące przetrwania, osobiste anegdoty i literacką twórczość autorki, która zachęca do kreatywnych działań podczas szukania rozwiązania problemów. Aija Mayrock doświadczyła prześladowania na własnej skórze. Zamiast pozwolić, żeby te doświadczenia ją złamały, skupiła swoją dobrą energię na pisaniu i wydała własnymi środkami poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z przemocą w szkole i poza nią. W poruszającej opowieści o swoich trudnych doświadczeniach dzieli się strategiami, które pomogły jej przetrwać i rozkwitnąć. Aija pisze, jak poradzić sobie z prześladowaniem, cyber nękaniem oraz ze strachem, a także jak zachować bezpieczeństwo i wreszcie – jak stworzyć życie, o którym się marzy. Aija traktuje kwestię prześladowania z wielką delikatnością i świeżą perspektywą. Mówi językiem swoich rówieśników, dzięki czemu książka z łatwością trafia do dzieci i nastolatków. Jest także utalentowaną scenarzystką. Jej film „Diego” otrzymał nagrodę Silver Key od Scholastic’s Art and Writing Awards.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo