Magia do góry nogami

Tytuł oryginalny:
Upside-down magic
Autorzy:
Sarah Mlynowski
Lauren Myracle
Emily Jenkins
E. Lockhart
Tłumacz:
Aleksandra Weksej
Wydawcy:
Mamania (2020)
Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2020)
Grupa Wydawnicza Relacja
ISBN:
978-83-66577-63-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Nie jest łatwo, kiedy traci się kontrolę nad swoimi magicznymi mocami. U Nory wygląda to tak, że zamiast przemieniać się w kota lub w smoka, zmienia się w oba naraz, czyli w… kotosmoka! Dla Elliotta nawet proste wypuszczenie ognia spomiędzy palców potrafi się zmienić w mroźną porażkę, a problemy z magią Andresa objawiają się tym, że wiecznie unosi się w powietrzu, odbija się od ścian lub… tkwi uwięziony przy suficie. Z kolei kiedy Bax traci kontrolę nad swoimi mocami, zmienia się w… szczerze mówiąc, nie chcę o tym nawet mówić… Nora, Elliott, Andres i Bax to czworo uczniów chodzących do klasy magii do góry nogami w Szkole Magii w Dunwiddle. W tej klasie lekcje są nietypowe, uczniowie nieprzewidywalni, a magia ma tendencję do wymykania się spod kontroli w najmniej odpowiednich momentach. To niesamowite, ile problemów może stworzyć niewielka magiczna pomyłka!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo