O kruku, który chciał zostać papugą

Autor:
Katarzyna Kozłowska
Ilustracje:
Agnieszka Żelewska
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2020)
ISBN:
978-83-65479-59-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
5.0

Kruczoczarny kruk Roch ma myśli czarne jak kruk... bo jest czarny. A kocha kolory i... chciałby być kolorowy jak papuga. Ba, chciałby nawet być papugą - piękną jak Lola, dostrzeżona przypadkiem w oknie starej kamienicy w położonym nieopodal lasu mieście. Lubi się jej przyglądać z zachwytem, ale z ukrycia. Rozmyśla, jak by to było, gdyby wyglądał jak ona. Kiedy jego leśni przyjaciele wymyślają sposób, by czarne pióra kruka stały się kolorowe niczym Łąka Tysiąca Kwiatów, Roch wierzy, że zdoła to odmienić jego smutne życie. Czy kruk i papuga mogą zostać przyjaciółmi? W jaki sposób bohaterski Roch będzie mógł pomóc uroczej papudze? A w czym śliczna i mądra Lola pomoże jemu? Ile kolorów zdoła dostrzec w czerni? I co naprawdę potrzebne jest do szczęścia? Ta pełna humoru opowieść o bardzo nietypowym kruku to bajka o tym, co najważniejsze: o marzeniach, przyjaźni, oddaniu, o szacunku i wolności, a przede wszystkim... o poznaniu i polubieniu samego siebie. Do tej wartkiej, wesołej historii i świetnie przedstawionych, często komediowych postaci, chętnie się powraca. Bo - jak każda dobra bajka - pozwala się czytać wielokrotnie. I stawiać sobie coraz to nowe ważne pytania. Choćby to, czy na pewno warto słuchać (nie zawsze przemyślanych) rad? Czy lepiej stroić przyjaciela w cudze piórka, czy wskazywać mu, jak piękne są jego własne? I jak to jest, że nie zawsze od razu wiadomo, co jest dla nas naprawdę dobre? Ta bajka, jak wszystkie bajki na świecie, skończy się dobrze, ale... wcale nie tak, jak myślicie!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo