Szkoła w domu:

opowieść mamy pięciorga dzieci o jej wzlotach, upadkach i przygodach z edukacją domową

Tytuł oryginalny:
Brave Learner
finding everyday magic in homeschool, learning, and life,
Autor:
Julie Bogart
Tłumacz:
Natalia Wiśniewska
Wydawca:
Wydawnictwo Literackie (2020)
ISBN:
978-83-08-07097-0
Autotagi:
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
poradniki
3.0

Edukacja domowa dziś dotyczy wszystkich! Jak uczyć dziecko w domu i nie zwariować?Julie Bogart może sprawić, że dzieci będą uczyć się skuteczniej i lepiej niż w szkole!Lockdown i czas zamknięcia szkół upłynęły Wam pod znakiem nauki zdalnej, prac plastycznych wykonywanych w domu i zajmowania się tym, co dotychczas w znacznej mierze spoczywało na barkach nauczycieli? Co nas jeszcze czeka?... Julie Bogart zainspiruje Was, doda otuchy i sprawi, że czas spędzony z dziećmi będzie dla wszystkich wartościowy! Oto książka, która stała się wyjątkowo ważna w czasach, gdy po prostu KAŻDY rodzic musi w jakimś stopniu zmierzyć się z wyzwaniami dotyczącymi edukacji domowej.Autorka stwierdza: "Dorośli próbują. Używamy stopni, małych statuetek i deserów lodowych, żeby zachęcić dzieci do czytania, rozbioru logicznego zdań i gry na pianinie. Tymczasem te same dzieci wytrwają pięć godzin w palącym słońcu, trenując rzuty za trzy punkty, aby pobić swój życiowy rekord. Nie oczekując żadnej nagrody prócz satysfakcji".Na kartach Szkoły w domu Julie Bogart dzieli się z czytelnikami entuzjazmem, olśnieniami, zwątpieniem i momentami załamania - wszystkim, czego doświadczyła, organizując domową szkołę dla pięciorga własnych dzieci. W tej książce znajdziecie istotne przemyślenia na temat oficjalnego systemu edukacji, wnikliwe uwagi dotyczące dziecięcej duszy, przepisy na twórcze spędzanie wspólnego czasu, a także bardzo konkretne porady i pomysły:- Jak urządzić kącik plastyczny, który zawsze będzie gotów dla małych artystów?- Czym podsycić zapał dzieciaków i jak go nie ugasić?- Jak wprowadzić magię do edukacji?- Do czego inspirują kreskówki?- Jak wykorzystać gry wideo do nauki mitologii, a Star Treka - do językoznawstwa?Przeczytajcie tę niezwykłą książkę, przyjrzyjcie się uważnie i bez oceniania swoim dzieciom, a wspólnie spędzony czas bez wątpienia okaże się fascynującą przygodą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo