Przemoc

Tytuł oryginalny:
Survival guide to bullying
Inne tytuły:
podręcznik przetrwania dla nastolatków
szkoła, internet, rówieśnicy
Autor:
Aija Mayrock
Tłumacz:
Jowita Maksymowicz-Hamann
Wyd. w latach:
2020 - 2020
ISBN:
978-83-66329-88-1, 978-83-66577-92-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
poradniki
Więcej informacji...

Czy wiesz, że ponad połowa uczniów ma za sobą doświadczenie przemocy rówieśniczej? Strach przed jej eskalacją powstrzymuje wiele osób od szukania pomocy.

Ta książka to pomocna dłoń osoby, która przetrwała trudne lata prześladowania w szkole, a teraz postanowiła pomóc innym. Aija pisze, jak poradzić sobie z nękaniem i internetowym hejtem. Pokazuje również, jak skutecznie poprosić o pomoc, aby przestać w samotności zmagać się z prześladowaniem.

Aija doświadczyła prześladowania na własnej skórze. Była nękana przez rówieśników odkąd skończyła osiem lat. Z powodu jej wady wymowy prześladowanie narastało. Dostawała maile pełne nienawiści i groźby śmierci od osób, których nawet nie spotkała. Zamiast pozwolić, żeby te doświadczenia ją złamały, skupiła swoją dobrą energię na pisaniu i wydała własnymi środkami poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z przemocą w szkole i poza nią. W poruszającej opowieści o swoich trudnych doświadczeniach dzieli się strategiami, które pomogły jej przetrwać i rozkwitnąć.

Pisze, jak poradzić sobie z prześladowaniem, cybernękaniem oraz ze strachem, a także jak zachować bezpieczeństwo i wreszcie – jak stworzyć życie, o którym się marzy. Traktuje kwestię prześladowania z wielką delikatnością i świeżą perspektywą. Mówi językiem swoich rówieśników, dzięki czemu książka z łatwością trafia do dzieci i nastolatków.

„Praktyczna, poruszająca i głęboko empatyczna”.Kirkus

* * *

Jak ciężko nie byłoby dziś, warto poczekać na moment, w którym dawne cierpienie okazuje się być naszą największą siłą. Wiem, co mówię. Jestem dorosłą piosenkarką, która kiedyś przestraszona i samotna przemykała szkolnymi korytarzami, a wieczorami szlochała w poduszkę. Wytrzymajcie!Katarzyna Nosowska, piosenkarka

Przemoc to oznaka słabości. MOC, która drzemie w Tobie może zmienić strach w odwagę. Czas powiedzieć dość i uwierzyć w siebie.GrubSon, raper

Jeśli czułbym się jak w potrzasku, bo nie wytrzymywałbym napięcia i bałbym się komukolwiek powiedzieć o trudnej sytuacji, bardzo potrzebowałbym w końcu spotkać osobę, która powie: „Wiesz co, ja też tak miałam. Nie jesteś sam. Pokażę ci, że możesz z tego wyjść – i jak to zrobić”. Dziękuję Autorce, że dzięki jej książce ta nadzieja narodzi się w sercach wielu młodych ludzi.Przemysław Staroń, psycholog, Nauczyciel Roku 2018

Ten „podręcznik” to więcej niż strategia przetrwania i walki z przemocą w szkole, to drogowskaz do miejsca, w którym każdą bitwę wygrywa się najpierw od wewnątrz.Maja Kłodawska (Maja K.), youtuberka

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podręcznik przetrwania dla nastolatków szkoła, internet, rówieśnicy
Autor:Aija Mayrock
Tłumacz:Jowita Maksymowicz-Hamann
Wydawcy:Wydawnictwo Mamania (2020) Grupa Wydawnicza Relacja (2020) NASBI (2020) Legimi (2020) ebookpoint BIBLIO (2020)
ISBN:978-83-66329-88-1 978-83-66577-92-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo