Człowiek w spektrum autyzmu:

podręcznik pedagogiki empatycznej

Autor:
Joanna Ławicka
Ilustracje:
Weronika Ławicka
Wydawcy:
Fundacja Edukacji Nowoczesnej (2022)
Fundacja Prodeste (2019)
Fundacja Moderna
Wydane w seriach:
Książka dla Ciebie
Książka dla Ciebie (Fundacja Edukacji Nowoczesnej)
ISBN:
978-83-952596-1-6
Autotagi:
CD
DAISY
druk
książki
poradniki

"Jak pomagać w taki sposób, by nie robić krzywdy, zwłaszcza takiej, która będzie rzutować na dalsze życie? Jak pracować z dzieckiem, by wyrosło na samodzielnego, szczęśliwego człowieka? Czy widząc dziecko, powinniśmy widzieć wyłącznie zachowania, oceny, może diagnozę - czy powinniśmy w tej małej osobie nauczyć się widzieć człowieka? To pytania nad którymi powinien zastanowić się każdy pedagog, każdy terapeuta i każdy rodzic. Książka, którą trzymacie w ręku, stara się na nie odpowiedzieć. I daje naprawdę wiele do myślenia. To pozycja naprawdę wyjątkowa, jakich zdecydowanie zbyt mało. Nie tylko dla tych, którzy pracują z osobami w spektrum autyzmu, dla wszystkich którzy pracują z dziećmi. Myślę nawet, że dla wszystkich, którzy pracują z ludźmi." [Marek Stankiewicz]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo