Psychologia uczenia się:

praca zbiorowa

Inne tytuły:
Psychologia uczenia się T. 2
Redakcja:
Ziemowit Włodarski (1925-2014) ...
Autor:
Andrzej Hankała ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (1988-1998)
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1989-1996)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Nowe, zaktualizowane, rozszerzone i uzupełnione wydanie podstawowego podręcznika psychologii uczenia się, napisanego przez zespół autorów z Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem Ziemowita Włodarskiego, jednego z najwybitniejszych polskich psychologów. Wykład ilustrowany jest licznymi tabelami, wykresami i rysunkami. Podręcznik w zamierzeniu autorów stanowi pendant do Psychologii wychowawczej M. Przetacznik-Gierowskiej i Z. Włodarskiego, z którą powinien razem funkcjonować.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia uczenia się T. 2 Zaburzenia pamięci Pamięć - zaburzenia praca zbiorowa
Redakcja:Ziemowit Włodarski (1925-2014) Andrzej Hankała
Autorzy:Andrzej Hankała Maria Ledzińska Jerzy Mroziak (1941-2022) Aleksandra Piotrowska
oraz:Andrzej Hankała
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (1988-1998) Państwowe Wydawnictwo Naukowe (1989-1996)
ISBN:83-01-08145-7 83-01-08205-4 83-01-11867-9 83-01-11868-7 83-01-11949-7
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 35 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo