Kulturalna zawierucha

Autor:
Grażyna Górnicka
Wydawcy:
Legimi (2020)
Novae Res-Wydawnictwo Innowacyjne (2016-2020)
IBUK Libra (2016)
ISBN:
978-83-8147-964-6, 978-83-8219-033-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
3.0

Bez przyjaźni i pasji życie staje się nudne. Niezawodny sposób na uleczenie złamanego serca? Podróż do Barcelony! O wyjątkowych zaletach tego miejsca wkrótce przekona się pewna trzydziestoletnia Polka, która pragnie jak najszybciej zapomnieć o bolesnym rozstaniu. Podczas jednego z koncertów jazzowych odkrywa na ścianie barcelońskiej restauracji znajome obrazy z Polski, które wiele lat temu zostały skradzione. Postanawia, że dostarczy je z powrotem do swojej ojczyzny, w czym mają jej pomóc dwaj miejscowi muzycy i ich piesek rasy Chihuahua. „Kulturalna zawierucha” to szalona opowieść pełna malarstwa, muzyki i… miłości! '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Odnajdź swoją pasję, realizuj ją. Ale nie dla kogoś. Dla siebie, bo jesteś tego wart.!” • Kulturalna zawierucha rozpoczyna się opowiadaniem Weroniki. • Wera po smutnym rozstaniu ze swoim facetem ( odkrycie żony i dziecka) postanawia wyjechać do Barcelony. Nie będą to jednak wczasy z biurem podróży – Wera jedzie do swojego dobrego przyjaciela muzyka. • W Barcelonie jeździ z przyjaciółmi na koncerty na jednym z nich dostrzega obrazy, o których nie może potem zapomnieć. Obrazy, które zostały skradzione z Polski. • Weronika postanawia je z powrotem sprowadzić do Grodna. • I tu zaczyna się przygoda! • Książka bardzo przyjemna w odbiorze, lekka, krótka. • Minus za przydługawe opisy, które momentami zaczęły mnie nudzić. Nie byłam w Hiszpanii a pomimo tego opisy zaczęły mnie męczyć. • Po za tym jest to przyjemna komedia ze sztuką i muzyką w tle.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo