Nowy dzieciak

Tytuł oryginalny:
New kid
Autor:
A. I. Newton
Ilustracje:
Anjan Sarkar
Tłumaczenie:
Krzysztof Hubert Olszyński
Krzysztof Obłucki
Krzysztof Olsztyński
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2020)
Wydane w seriach:
Kosmita za ścianą
ISBN:
978-83-8154-607-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
5.0

Zeke jest pierwszy dzień w ziemskiej szkole i czuje się przygnębiony, ponieważ musi zacząć wszystko od nowa na obcej planecie. Jego rodzice to naukowcy i często przeprowadzają się tam, gdzie prowadzą badania.W szkole nikt nie zauważa w Zeke nic dziwnego oprócz Harrisa, chłopaka mającego obsesję na punkcie science fiction i kosmitów. Harris zauważa, że Zeke robi niezwykłe rzeczy, ale nie może nikogo, a zwłaszcza swojej najlepszej przyjaciółki, Roxy, przekonać, że Zeke może być kosmitą. Roxy uważa, że Harris jest zazdrosny o to, że zaprzyjaźniła się z Zeke. Ale kiedy Roxy zaprasza Zeke`a do domu Harrisa, czy Harris znajdzie sposób, aby udowodnić, że ma rację?Atuty: pełna humoru opowieść o spotkaniu z kosmitą - dla chłopców, dziewcząt i kosmitów, ciekawe spojrzenie na to, jak to jest być "kimś z zewnątrz", obcym w nowym mieście, idealna seria dla dzieci lubiących krótkie książki przygodowe, zabawne czarno-białe ilustracje uatrakcyjniają lekturę, ciekawa akcja pełna zagadek i nieoczekiwanych zwrotów akcji, niewielki format kieszonkowy - książkę można zabrać na wycieczkę, bez problemu zmieści się w małym plecaku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo