O Chruptaku, który szukał szczęścia

Autor:
Dominika Gałka
Ilustracje:
Anna Simeone
Wydawca:
Wydawnictwo Literatura (2020)
Wydane w seriach:
Poduszkowce
ISBN:
978-83-7672-897-1, 978-83-7672-897-16
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0

To jest Chruptak. Chruptaku, chodź do nas, przywitaj się ładnie! Nie chce… To pewnie dlatego, że jest dzisiaj trochę zmartwiony i bardzo Cię potrzebuje. Czy pomożesz mu znaleźć wyjście z trudnej sytuacji? Ta historia zapętla się tak, jak zechcesz! Każdy fragment opowieści został oznaczony kolorowym kółkiem z numerem. To Ty decydujesz, co będzie działo się dalej. Wystarczy, że wybierzesz jedno z możliwych rozwiązań i przejdziesz do fragmentu oznaczonego takim samym kolorowym kółkiem. Kogo Chruptak spotka na swojej drodze i czy znajdzie to, czego szuka? Jak myślisz? "Chruptak obudził się, otworzył szeroko swój kolorowy dziób i ziewnął. Ależ dobrze się spało! Teraz pora na śniadanie! Chciał przygotować swoją ulubioną kanapkę z masełkiem z żołędzi. Ale co to? Gdzie masełko? Skończyło się, co za pech! Postanowił wyjść z dziupli i uzupełnić zapasy, bo w brzuchu burczało mu już na całego. Najpierw grzecznie umył zęby. O nie! Ulubiony kubek, w którym Chruptak trzymał swoją szczoteczkę, spadł na podłogę i potłukł się w drobny mak. Taki pech! Jak to się mogło stać? Brak śniadania to zły znak! Moje szczęście bawi się ze mną w chowanego! – pomyślał Chruptak. – Muszę czym prędzej znaleźć żołędzie na masełko, bo tam, gdzie będą żołędzie, tam na pewno jest także moje szczęście. Tylko gdzie go szukać? Gdzie Chruptak szukał szczęścia?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zaskoczony porankiem niebieski ptak o imieniu Chruptak wybiera się na poszukiwanie ukochanych przez siebie żołędzi. Tylko żołędzie są w stanie na ten moment wprowadzić go w stan szczęśliwości, bowiem z nich powstaje jego ulubione masło na śniadanie, którego mu zabrakło. Tak Chruptak w okropnie złym humorze wyrusza w las, aby rozwiązać swój problem i odnaleźć zagubione szczęście. Najfajniejszy w całej tej opowieści jest fakt, że to czytelnik decyduje jak potoczy się historia ptaka. A potoczy się w taki sposób, jaki czytelnik sobie tylko zechce. Przygoda Chruptaka to pełna ciepła i zwrotów akcji przygoda, od której trudno się oderwać. Choć bohatera prześladuje wielokrotnie pech to mimo wszystko, bez względu na wybór fabularnych ścieżek, szczęście go nie omija. Polecam tą interaktywną książeczkę, z którą nie sposób się nudzić.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo