Szkoła cięcia:

naucz się ciąć rośliny ozdobne w swoim ogrodzie!

Autorzy:
Lucyna Grabowska
Alicja Grabowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Szarotka Alicja Grabowska (2018-2021)
Wydawnictwo Szarotka
Wydane w seriach:
Twój Ogrodnik Biblioteka
ISBN:
978-83-60486-11-5
Autotagi:
druk
książki
poradniki
5.0

Poradnik dla każdego, kto boi się ciąć rośliny. Opisuje polskie warunki klimatyczne i rośliny rosnące w polskich ogrodach. Zawiera obszerny wstęp, gdzie w prosty sposób wytłumaczono, dlaczego należy ciąć drzewa i krzewy ozdobne, jak to robić z głową, by nie uszkodzić roślin, szczegółowe opisy cięcia ponad 80 najpopularniejszych drzew i krzewów liściastych i iglastych spotykanych w polskich ogrodach, sposoby i terminy cięcia popularnych pnączy. W poradniku poznamy uproszczone zasady cięcia m.in.: róż, hortensji, glicynii, iglaków, zobaczymy jak uformować zgrabne drzewko z hibiskusa, azalli, lilaka, pigwowca i innych, dowiemy się, jak przywrócić do życia przemarznięty rododendron, jak odmłodzić zaniedbaną forsycję, nauczymy się tworzyć zielone rzeźby, zrozumiemy dlaczego wiele krzewów potrzebuje regularnego cięcia, aby móc kwitnąć obficie, a także sprawdzimy, które byliny dzięki cięciu powtórzą kwitnienie jeszcze w tym samym roku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo