12 ważnych emocji

Inne tytuły:
polscy autorzy o tym, co czujemy
Duma, czyli Jak wygrać przegraną sprawę
Autorzy:
Anna Sójka-Leszczyńska
Maria Szarf
Maria Ewa Letki
Eliza Piotrowska ...
Ilustracje:
Elżbieta Kidacka
Wydawcy:
Publicat
Centrum Edukacji Dziecięcej
ISBN:
978-83-271-0437-3
Autotagi:
antologie
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:polscy autorzy o tym, co czujemy Duma, czyli Jak wygrać przegraną sprawę Dwanaście ważnych emocji Radość, czyli Wystarczy poluźnić krawat Smutek, czyli Czasem nie jest łatwo Strach, czyli Jezioro mruga żółtym okiem Tęsknota, czyli Pan Sznurówka i piąta B Współczucie, czyli Najlepsze drożdżówki Wstyd, czyli Sposób na potwora Zadowolenie, Czyli Panna Foch i gwiazdka z nieba Zaskoczenie, czyli Jak to z talizmanem szczęścia było Zazdrość, czyli Wieści z sali poziomki Złość, czyli Trzask
Autorzy:Anna Sójka-Leszczyńska Maria Szarf Maria Ewa Letki Eliza Piotrowska Renata Piątkowska Liliana Fabisińska Anna Onichimowska Beata Ostrowicka Joanna Krzyżanek Anna Czerwińska-Rydel Agnieszka Frączek
Ilustracje:Elżbieta Kidacka
Wydawcy:Publicat Centrum Edukacji Dziecięcej
ISBN:978-83-271-0437-3
Autotagi:antologie druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo