Dzielny Oczak

Autor:
Agnieszka Chylińska
Ilustracje:
Suren Vardanian
Wydawcy:
Wydawnictwo Pascal (2020)
Legimi (2020)
Wydane w seriach:
Zezia i Giler
ISBN:
978-83-8103-494-4, 978-83-8103-649-8
978-83-8103-665-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
5.0

Dzielna jest Zezia, dzielny jest jej młodszy brat zwany

Oczakiem. Cała rodzina Zezików daje radę, co wcale nie

oznacza, że wszystko zawsze jest spoko.

Miało być pięknie, wyjazd na obóz harcerski to świetny

początek wakacji. Ale to także doskonała okazja dla pecha,

który zmieni idealne plany w katastrofę. Na szczęście

trafiło na Franka, chłopca, który się nie poddaje.

Dzielny Oczak to szósta książka cyklu o rodzinie Zezi.

Tym razem historię poznamy z perspektywy bystrego chłopca.

Zezię w kolejnej dziecięcej przygodzie zastąpił młodszy brat

Franek... Będzie się działo!

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Trzeba przyznać, że Chylińska pisze przyjemne książki dla dzieci, bardzo mocno zakorzenione w życiu codziennym. Poruszają problemy, z którymi zmagają się zarówno dorośli jak i dzieci. Warto po nie sięgnąć.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo