Słuchajcie dziewczyny!

Tytuł oryginalny:
Girlsplaining
Autor:
Katja Klengel
Ilustracje:
Katja Klengel
Adrian vom Baur
Michael Hau
Tłumacz:
Anna Kierejewska
Adaptacja:
Agata Wawryniuk
Opracowanie:
Michael Hau
Wydawca:
Wydawnictwo Marginesy (2020)
ISBN:
978-83-66500-01-3
Autotagi:
autobiografie
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
4.0

Dlaczego bardziej boimy się słowa „srom” niż słowa „Sauron”? Czy naprawdę musimy wstydzić się owłosienia na ciele? Dlaczego w szkole czytamy głównie autorów, a nie autorki? I dlaczego zabawki i zabawy dzieci tkwią głęboko w płciowych stereotypach z lat 50-tych. W autobiograficznym komiksie Słuchajcie dziewczyny! Katja Klengel zadaje te wszystkie pytania i próbuje na nie opowiedzieć odnosząc się do wydarzeń z jej życia. Ale też szeroko rozumianej współczesnej popkultury - książek, filmów, czy komiksów, które coraz częściej, ale cały czas za rzadko próbują walczyć ze stereotypami dotyczącymi płci. Autorka z poczuciem humoru, dystansem do siebie i niezwykłą szczerością opowiada, czym jest dla niej bycie kobietą we współczesnym świecie. Komiks stał się w Niemczech bestsellerem, a Katję Klengel okrzyknięto głosem pokolenia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dla rodziców dorastających dziewcząt. Dla dziewcząt, które poszukują odpowiedzi na pytania, zwłaszcza z zakresu dojrzewania, akceptacji własnego ciała i stereotypów płciowych. Pełna mądrości, humoru i sarkazmu podróż wgłąb problemów młodych kobiet i otaczających ich zewsząd nakazów, zakazów i przesądów.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Lorelai
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo