Pokolenie Y na współczesnym rynku pracy:

psychospołeczne uwarunkowania startu zawodowego

Autor:
Michał Kwiatkowski
Wydawcy:
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskie (2019)
Akademia Pedagogiki Specjalnej (2019)
IBUK Libra (2019)
ISBN:
978-83-66010-24-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
publikacje naukowe

Książka skupia się na możliwie interdyscyplinarnym scharakteryzowaniu przedstawicieli pokolenia Y (rozdz. 1), spojrzeniu na nich poprzez pryzmat rodzimego rynku pracy i rynku usług edukacyjnych (reprezentowanym, przede wszystkim, przez szkolnictwo wyższe – rozdz. 2) oraz określeniu ram, w jakich zamknięto badanie dobrostanu psychicznego tej grupy młodych ludzi (rozdz. 3 i 4). Tak zaplanowane tło teoretyczne stanowi wstęp do badania studentów ostatniego roku studiów magisterskich, wywodzących się z warszawskich uczelni, pod kątem ich oczekiwań względem studiów i przyszłej pracy oraz oceny ich dobrostanu psychicznego (gdzie podstawową zmienną niezależną jest kierunek studiów – pożądany na rynku pracy lub nie – o czym szerzej w rozdz. 5). Wyniki badania (stosowne analizy znajdują się w rozdz. 6) posłużyły również do sformułowania wniosków i rekomendacji, skierowanych w pierwszej kolejności do osób decydujących o kształcie i specyfice polskiej edukacji, których, odpowiednio ukierunkowane, działania mogą doprowadzić do zmiany obecnego stanu rzeczy (rozdz. 7). Książka ta powinna zainteresować nauczycieli, doradców zawodowych i rodziców, czyli osoby wpływające najmocniej na decyzje edukacyjne i zawodowe młodych ludzi. Na koniec, choć ten adresat jest najważniejszy z punktu widzenia autora, do młodzieży i studentów, którzy chcą mieć realny wpływ na swoje życie i podejmowane decyzje o charakterze fundamentalnym dla ich dalszej egzystencji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo