Bóg nie jest miły:

pułapka pluszowego chrześcijaństwa

Tytuł oryginalny:
God is not nice
rejecting pop culture theology and discovering the God worth living for,
Autor:
Ulrich L. Lehner
Tłumacz:
Jolanta Czapczyk
Wyd. w latach:
2020 - 2020
ISBN:
978-83-7906-308-6, 978-83-7906-311-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
Więcej informacji...
4.0

Nie wpadajmy w pułapkę pluszowego chrześcijaństwa. Prawdziwy Bóg nie jest przyjemny, użyteczny i popkulturowy. On jest tajemniczy, budzi podziw i wymaga zaangażowania całej naszej osoby. Tylko taki Bóg – przekonuje Ulrich L. Lehner – może stanowić dla nas wyzwanie. Tylko dzięki takiemu Bogu jesteśmy otwarci na przemianę i życie pełne łaski. Tylko z takim Bogiem życie staje się niepowtarzalną przygodą. I wreszcie – tylko do takiego Boga chcemy się modlić, służyć Mu i ufać w pełni.

Autor omawia 11 najpopularniejszych obrazów Boga. Udowadnia, że Bóg nie jest boskim terapeutą, nie jest automatem spełniającym życzenia, nie jest supernaukowcem, który poukładał Wszechświat, a Kościół nie jest supermarketem. Bóg nie jest miły!

Kim więc jest? Kim jest dla mnie? Jak poznanie Go może zmienić moje życie? Jak rozpoznam prawdziwego Boga i wejść z Nim w żywą relację? Co zrobiłem z moją wiarą? Czy przypadkiem nie traktuję Go, jak automatu do spełniania moich zamówień? W jaki sposób mogę uwolnić się od konwencjonalnego, nudnego i pozbawionego ekscytacji chrześcijaństwa? Jak zyskać trwały dobrostan i żyć pełnią życia? – to tylko przykładowe pytania, na które odpowiedzi znajdują się w "Bóg nie jest miły. Pułapka pluszowego chrześcijaństwa".

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nigdy nikt nie powiedział, że Bóg jest miły. Jest on Panem tego świata, z którym musimy się liczyć. Powinien wzbudzać w nas podziw, respekt, powinniśmy mieć do Niego zaufanie i nie oczekiwać rzeczy niemożliwych. Trudno się nie zgodzić z wywodem Ulricha L. Lehnera, dotyczącym obecnego traktowania postaci Boga jako kogoś, kto chce dla nas wyłącznie dobrze, kto spełni od czasu do czasu nasze oczekiwania i jest zupełnie niegroźny. Gdy mamy przed sobą taki obraz Boga, to oznacza, że staliśmy się niewolnikami „pluszowego chrześcijaństwa”. Bóg to nie instytucja do naprawiania spraw beznadziejnych. Bóg to pilny obserwator, z którym należy wejść w żywą relację, aby móc poznać jego prawdziwe oblicze. We współczesnym świecie nie jest to łatwe. Wszystko zależy od wiary. Dobrze byłoby, gdyby ta wiara miała budujący wpływ na nasze wzajemne stosunki, a nie doprowadzała ich do kompletnej ruiny. Choć czysto teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, jeśli chodzi o kwestie wiary bądź nie, o tyle z jej praktykowaniem w sposób taki, jaki nakazuje kościół jest już nieco gorzej. „Wierzący niepraktykujący” to w zasadzie norma. Z jednej strony nie ma się co temu wielce dziwić w obecnym świecie, w którym kościół niejednokrotnie nie zachęca wiernych do przyjścia na coniedzielną mszę, a swą postawą wprowadza dezorientację. Często podejmuje próby ukierunkowania poglądów wiernych według własnych, jedynych słusznych. To, co dziś gubi kościół i „odstrasza” wiernych to łączenie spraw dotyczących wiary z polityką. Tego typu koligacje rujnują relacje na linii wierny – kościół. Polecam wszystkim te interesujące rozważania, dotyczące kondycji naszej wiary.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:rejecting pop culture theology and discovering the God worth living for,
Autor:Ulrich L. Lehner
Tłumacz:Jolanta Czapczyk
Przedmowa:Scott Hahn
Wydawcy:Wydawnictwo Polskiej Prowincji Dominikanów W drodze (2020) NASBI (2020) IBUK Libra (2020) Legimi (2020) ebookpoint BIBLIO (2020)
ISBN:978-83-7906-308-6 978-83-7906-311-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana publikacje popularnonaukowe publikacje religijne zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo