Strach ma wielkie oczy:

książka, która dodaje odwagi

Autor:
Magdalena Młodnicka
Ilustracje:
Beata Pękalska
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2020)
Wydane w seriach:
Jedność dla Dzieci
Wielkie Problemy Małych Ludzi
ISBN:
978-83-7971-907-5
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Wszyscy znamy powiedzenie „strach ma wielkie oczy”. Ta książka w przystępny i pełen humoru sposób dotyka tematu strachu. Przedstawia typowe sytuacje z życia dzieci, w których odczuwają one lęk. Opisuje je dziecięcym językiem i proponuje mnóstwo praktycznych porad. Wszystko po to, by w łatwy sposób „rozbroić strach” i sprawić, by już dłużej nie miał nad małym człowiekiem władzy. Jak się zachować, kiedy ktoś opowiada nam o czymś strasznym? Jak nie wpadać w panikę, gdy czeka nas wizyta u lekarza? Co zrobić, by spokojnie zasnąć w ciemnym pokoju? Jak radzić sobie z paraliżującym strachem dopadającym nas podczas szkolnych akademii? Na te pytania odpowiada ta książka, po którą warto sięgnąć, by skutecznie rozwiązywać wielkie problemy małych ludzi!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo